حجت الاسلام محمد تقی سبحانی، عضو هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی در قم که از حاضران در جلسه معروف دیدار آقای احمدی نژاد با آیت الله جوادی آملی بوده است، روایت احمدی نژاد از هاله نور در محضر آیت الله جوادی آملی را تایید کرد.

آقای احمدی نژاد در مناظره خود با مهدی کروبی، موضوع توصیف و تعریف دیدن هاله نور در دیدار با آیت الله جوادی آملی را تکذیب کرد. اما یکی از حاضران در ایم جلسه سخنان دکتر احمدی نژاد را نادرست خوانده و اصل موضوع را تایید کرده است.


حجت الاسلام محمد تقی سبحانی از شاگردان و نزدیکان آیت الله جوادی آملی درباره آنچه مهرماه سال 84 در دفتر آيت‌الله جوادي‌آملي رخ داد، اينگونه به «ياس‌نو» توضيح داده است: آقاي احمدي‌نژاد تازه چند روزي بود كه از نخستين سفرش به نيويورك بازگشته و به قم آمده بودند. ايشان پس از حضور در حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) به سمت دفتر آيت‌الله جوادي‌آملي حركت كردند. من هم به همراه آقايان الهام و موسوي (معاون پارلماني سابق دولت نهم) به سمت دفتر ايشان حركت كردم.

به جز حضرت آيت‌الله جوادي‌آملي و آقاي احمدي‌نژاد، حجت‌الاسلام كعبي عضو شوراي نگهبان، جناب آقاي سعيد جوادي آملي، فرزند حضرت آيت‌الله، استاندار وقت قم، رئيس نيروي انتظامي استان، رئيس‌وقت سازمان تبليغات اسلامي قم، آقاي الهام، آقاي موسوي، بنده و برخي ديگر در آن جلسه حضور داشتند. به اضافه اينكه دو دوربين كه يكي متعلق به دفتر آيت‌الله جوادي‌آملي و ديگري متعلق به صداوسيماي قم بود از جلسه تصوير گرفتند. بنابراين آقاي احمدي‌نژاد چگونه مي‌تواند سخنانش درباره هاله نور را تكذيب كند؟

از اين آقايان كه دم از تقوا و ديانت مي‌زنند، بعيد است سخناني كه در حضور تعداد زيادي از اشخاص ثالث بيان شده و به وسيله چند دوربين ضبط شده است را تكذيب كنند، مگر اينكه ... داشته و حرف‌هاي خودشان را فراموش كرده باشند.

من فردي سياسي نيستم. از هيچ نامزد خاصي هم در انتخابات حمايت نمي‌كنم اما تاكنون سابقه نداشته كه مرزهاي اخلاق تا اين اندازه در صداوسيما دريده شود و يك مسوول به اين آساني هر مساله دروغي را بر زبان براند. چهار سال بيشتر در قدرت باقي ماندن ارزش بازي كردن با مقدسات جامعه و خلاف واقع گويي را ندارد. وقتي رئيس جمهور كشور به راحتي مرزهاي اخلاق و صداقت را در برابر چشمان مردم درمي‌نوردد، من روحاني ديگر به چه رويي مي‌توانم با مردم در مذمت دروغ سخن بگويم.

عضو هيات امناي دفتر تبليغات اسلامي قم با اشاره به برخي ديگر از گفته‌هاي احمدي‌نژاد درباره آزادي ملوانان انگليسي با عذرخواهي دولت انگلستان يا انجام تمام كار مستقيما توسط امام زمان، گفت: اخلاق، صداقت و انسانيت آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و مردم ما بودند و اگر قرار باشد توسط مسوولان دولتي زيرپا گذاشته شوند، ديگر چيزي باقي نمي‌ماند. اين آقايان بايد نظام اخلاقي خود را مشخص كنند وگرنه نمي‌توان تفاوتي ميان اين كارها و گفته‌ها با نظام اخلاقي ماكياوليستي يافت.

اين روحاني حاضر در جلسه مشترك احمدي‌نژاد با آيت‌الله جوادي آملي، درباره واكنش امام جمعه قم به تكذيب مجدد آن اظهارات توسط رئيس دولت نهم، تاكيد مي‌كند: حضرت آيت‌الله جوادي آملي در همان ديدار پاسخ قاطعانه‌اي به آقاي احمدي‌نژاد دادند و گفتند كه حتي فريب دادن حيوان هم در اسلام مذموم است چه برسد به فريب دادن انسان‌ها.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا